Page 12 - Demo

(12)
Mötet 1987 13-14 juni blev åter norrländskt, Ljusnedal i västra Härjedalen, nu med Ingmar Bergström som ordförande. Han fick hålla parentation över just bortgångne Erik Staaff, föreningens stiftare och som det visade sig
donator.
Jens Farup med stora insikter i släkten, sonson till William, invaldes som hedersledamot, postumt fick även Erik Staaff denna titel. Tidigare hade föreningen förärat Lars Theodor Staaff densamma.
Från nu intensifierades släktarbetet syftande till utgivande av släktkrönika. Föreningen har bekostat restaurering av gravstenar i Rödön och Indal och en till inlösen förfallen grav på Solna kyrkogård har räddats.
Även släktmötet 16-18 juni 1989 blev norrlandslokaliserat, till Österström nära Indal. Under detta möte hölls en intern auktion av bohag, som tillfallit föreningen efter Erik Staaff, bland annat en del staaffiana med Bertil Ranke som auktionist.
Släktmöten har dokumenterats av Stig Renstav.
År 1991 möts föreningen enligt tidigare väckt förslag i en ur släktsynpunkt "vit" landsända, närmare bestämt i Karlstad.