- Den 4.de okt. vore lill flickan så sjuk. - Den 23.de okt. kl
12 på dagen afled vår ömt älskade dotter Anna Margaretha, och begrafdes den 12.de November.
Anna* Hedvig Staaff. Född 9/5 1858 i Ljusnedal. Härjedalen. Död 6/7 1947 i Malmö. Hushållsföreståndarinna m.m. Bosatt i Mörsil och Sollefteå innan hon kom till Rossön i Ångermanland. I Rossön var Anna från 1889 till 1893. Därefter kom hon till Dombäck i Ångermanland, senare till Malmö där hon avled 1947.
Petra* Kristina Abrahamina Staaff-Kjelsson. Född tvilling (tvilling död- född) 16/6 1859 i Ljusnedal, Härjedalen. Död 25/5 1936 i Hällänge, Offerdal, Jämtland. Begraven i Offerdal. (Se tabell 2.)
Per Staaff. Född 1861 i Ljusnedal, Härjedalen. Död 2/8 1864 i Stöde, Medelpad. Per dog då han var 3 år gammal. I Olof Abrahams dagbok står följande vid sonens bortgång: - Den l.sta Augusti: Voro vi bjudna till Åström, då vår lille älskade son Per hastigt insjuknade kl 8 e.m och avled efter svåra Convulsioner å morgonen kl 6 den 2.de. Herren gaf, och Herren tog, väls. vare Herrens namn! Å Onsdag morgon anträdde vi återresan medtagande Per såsom lik.
Amalia (Mala) Staaff. Född 13/10 1862 i Torp, Medelpad. Död 3/8 1877. Gick i skola i Östersund. Dog 15 år gammal. Enligt faderns dagbok var Amalia sjuk en kort tid innan hon avled. Begraven i Offerdal, Jämtland.
Abraham Staaff. Född 20/4 1864 i Stöde, Medelpad. Död 15/3 1944 i Frösöns fs, Jämtland. Begraven i Staaffska familjegraven på Frösön. Kronolänsman, landsfiskal, lappfogde. (Se tabell 12.)
Per Staaff. Född 12/11 1868 i Lillhärdal, Härjedalen. Död 1934 i Söder- hamn. Tullförvaltare. (Se tabell 39.)
Tabell 2 (från tabell 1)
Petra* Kristina Abrahamina Staaff-Kjelsson. Född tvilling (tvilling dödfödd) 16/6 1859 i Ljusnedal, Härjedalen. Gift 21/7 1895 med (1). Död 25/51936 i Hällänge, Offerdal, Jämtland. Begraven i Offerdal. Petra bodde hemma hos sina föräldrar i prästgården i Offerdal tills hon gifte sig med kronolänsmannen sedermera landsfiskalen Anders Kjelsson. Efter giftermålet flyttade Anders och Petra till Hällänge i Offerdal. Petras barnbarn Märta Ihrfelt berättar följande om sin farmor: - Från min barndom minns jag farmor som glad och hjärtlig med ett mycket speciellt skratt. Hon bar alltid långa sidenglänsande klänningar. Hennes kakförråd var impone rande. Det fanns alltid minst sju sorters småkakor i höga plåtburkar.
(1)Anders Kjelsson. Född 17/5 1857 i Östnår, Jämtland. Död 20/5 1945 i