VI:64 mmmmmm
Karin Hansdotter Prytz-Brask. Född omkring 1605. Gift 1615 med VI:63. Död omkring 1660. (Barn V:32, Far VII:127, Mor VII:128.)
VII:55 fmmfmmf
Johannes Swenonis Plantinius. Född omkring 1550 i Gävle. Död 11/12 1611. Träffas först i akterna 1581, då han var kyrkoherde i Himeta. Underskrev Upsala mötes beslut 1593 och såsom stiftets riksdagsfullmäktige ständernas försäkring 1594. Kyrkoherde i Arboga 1596 och kontraktprost. Av stiftet sänd till riksdagen i Örebro 1610. Gift första gången med Anna Ericsdotter död och begraven i Arboga. Andra gången med Karin Jönsdotter, vars fader var borgmästare i Nyköping. Av barnen är endast Anna gift med Laurentius Nicolai Blackstadius känd. Hon blev i sin tur stammoder för en talrik släkt.
(Barn VI:28.)
VII:117 mmmfmff
Michel Olsson Hising. Född omkring 1585. Gift med VII:118. Död 1640. Borgmästare i Köping. (Barn VI:59, Far VIII:233.)
VII:118 mmmfmfm
Anna Andersdotter (Törne)-Hising. Född omkring 1585. Död 25/7 1630. Gift med VII:117. (Barn VI:59, Far VIII:235, Mor VIII:236.)
VII:119 mmmfmmf
Hans Leffler. Född omkring 1595. Gift med VII:120. Död omkring 1650. Inspektor vid vandtmakeriet i Stockholm. Bodde senare i Arboga. Han är endast känd till namnet, men torde ha levt till mitten av 1600-talet. Han tillhörde med all sannolikhet samma släkt som den Hans Leffler (född 1590) vilken under konung Gustaf II Adolfs tid från Holland inkallades till Dylta bruk i Närke. Hans Leffler är stamfader för adliga och friherrliga ätten Reuterskiöld och Reuterskjöld. (Barn VI:60.)
VII:120 mmmfmmm
Christina Erlitz. Född omkring 1595. Gift med VII:119. Död omkring 1650. (Barn VI:60.)