V:6 ffmfm
Margaretha Wargh. Gift med V:5. Hade 6 barn. (Barn IV:3.)
V:7 ffmmf
Jöns Nortman. (Barn IV:4.)
V:9 fmfff
Nicolaus* Olai Bozaeus. Född 1591. Gift 27/2 1625 med V:10. Död 1674. Begraven vid Nordingrå kyrkoruin. Kom till Gävle skola 1607. Till gymnasiet i Västerås 1610. Student i Uppsala 1614. Prästvigdes på kallelse av ärkebiskop Petrus Kenicius 1620, varefter han samma år avreste till utlandet för att idka studier och vistades huvudsakligen i Rostock, Wittenberg och Jena. I Rostock utgav han redan 1620 en akademisk avhandling. Hurvida han då promoverats till filosofie magister vid universitetet är ej känt, enligt en uppgift skulle detta skett först 1623. Av ärkebiskop Kenicius och Uppsala domkapitel insatt till kyrkoherde i Nordingrå 1634. Han tillträdde samma år den 1 maj. Då ärkebiskop L. Paulinus 1642 höll visitation i Norrland, fästes han uppmärksamhet på Bozaei framstående egenskaper, varför han utnämnde honom till kontraktsprost i Ångermanlands södra kontrakt.
På grund av tilltagande sjuklighet erhöll han 1672 tillstånd av superintendenten P. Steuchius och konsistorium i Härnösand att överlämna pastoratet till sonen Christian, som redan 1668 fått övertaga befattningen som kontraktsprost. Efter en stilla beredelse och sedan han från predikstolen låtit uppläsa sitt sista farväl till sina församlingsbor, avled han 27 december 1674 samt begrovs den 2 januari följande år, varvid superintendenten själv höll likpredikan över den gamle vördade själasörjanden. Allt från hans tid lära Nordingråborna hava antagit ett mera hyfsat uppträdande, vartill prosten genom fordran på god ordning och kyrkodiciplin mycket bidragit. Genom hans åtgöranden uppfördes tre kapell av trä vid de avlägsna fiskarhamnarna Norrfällsviken, Bönhamn och Barsta. Nordingrå kyrka prydde han på egen bekostnad med högkor och ett epitafium. (Barn IV:5, Far VI:17, Mor VI:18.)
V:10 fmffm
Christina Forselia-Bozaea. Född 21/1 1610. Gift 27/2 1625 med V:9. Död 1667. Begraven vid Nordingrå kyrkoruin. (Barn IV:5, Far VI:19, Mor VI:20.)