Tabell 156 (från tabell 153)
Dag Bergström. Född 23/12 1935 i Klosters fs, Södermanland. Gift 22/12 1967 med (1). Civilingenjör.
(1) Kerstin Möllerstedt-Bergström. Född 15/2 1943 i Kungsholms fs, Stockholm. Civilingenjör.
Barn
Anna Bergström. Född 23/4 1969 i Ekerö fs. Uppland. Christina Bergström. Född 12/6 1972 i Ekerö fs. Uppland.
Tabell 157 (från tabell 144)
Margareta (Greta*) Bergström-Anderlind. Född 3/12 1903 i Frösöns fs, Jämtland. Gift 1928 med (1). Död 19/3 1984 i Sköns fs, Sundsvall. När Greta var 2 år dog hennes far, modern Alma stod ensam med fem barn och Greta fick ett hem hos Anna och Theodor Bergström på Finnboda. Vera Höstman-Bergström berättar: ”Där var min far anställd på kontoret. Greta och jag blev lekkamrater och bästa vänner. Vi t.o.m. blev fostersyskon för vi skar oss i handen och blandade blod! Sen gick vi i samma folkskola, Hvilans folkskola, därute i Nacka. Skolan står omnämnd i Tora Dahls böcker. Hon har också fått sin första undervisning där. Och sen gick vi i samma skola i Stockholm, Södermalms högre läroanstalt för flickor vid nuvarande Mariatorget. Vi åkte ut och in med de små färjorna från Finnboda till Slussen. Vi gick inte i samma klass, jag gick i en högre klass. Greta var ett halvår yngre. Sen kom vi båda att gå igenom Högre lärarinneseminariet och blev lärarinnor samma år 1924. Vi hade inte samma ämnen. Hon läste biologi och geografi. Tant Anna Bergström tyckte väl att jag och min äldre syster var väluppfostrade, och vi blev Gretas lekkamrater, och min far och mor och vi två flickor var med på släktbjudningar hos Bergströms. Jag vill göra ett tillägg; Det var enligt Åsa meningen att mamma Alma skulle hämta hem Greta, men det beslöts att hon skulle stanna i sitt nya hem, då hon hade börjat kalla Theodor och Anna för pappa och mamma. Jag kommer ihåg, att hon sade vid något tillfälle: Jag har två mammor jag.”
(1) Birger* Emanuel Anderlind. Född 10/3 1898 i Skellefte lands fs, Västerbotten. Död 17/1 1987 i Sköns fs, Sundsvall. Verksam vid Öhrvikens AB 1914-22, kamrer vid Fors AB, Köpmanholmen, 1922-28 och därefter vid Skellefteå Sparbank till 1964, då som bankdirektör.
Barn
Astrid* Margareta Anderlind-Sojde. Född 17/7 1929 i Skellefteå. Receptarie.
(Se tabell 158.)